Kiküldő rendszerek hada áll a piac rendelkezésére. De nézzük végig, milyen funkciók azok, amelyeket elvárunk egy jó marketing rendszertől.
Az olyan alapvetésekbe, mint névre szóló kiküldés, vagy teszt e-mail kiküldése saját címre, már nem mennék bele, amelyik rendszerben ezek nincsenek meg, már nem versenyképesek. Inkább a marketing munkát ténylegesen segítő funkciókról beszéljünk:
A jó adatbázis az alapja mindennek. A gyűjtés munkáját nem spórolhatjuk meg, de az igazán hasznos marketing rendszerekben lehetőség nyílik célcsoportok képzésére. Sőt, saját magunk alkothatunk feltételeket és ezek alapján kereshetővé, szűrhetővé tesszük a nagy adatbázisunkat. Ami még nagyon fontos, hogy egy meglévő lista folyamatosan alakul. Ennek megfelelően lehetővé kell tennie a rendszernek, hogy könnyedén le lehessen frissíteni, akár az egész adatbázist, akár egyesével csak néhány címzettet.
A már meglévő ügyféladatbázisra folyamatosan adunk impulzusokat. Nem mindegy tehát, hogy mennyire vagyunk változatosak, hogyan tudjuk szerkeszteni magát a dokumentumot és a hozzá kapcsolódó kiegészítőket – képek, grafikonok, videók. Tehát igenis legyen jónéhány beépített sablon, amiből lehet választani és szükséges egy jó szerkesztő felület, ami lehetőleg alkalmazkodik a word-ben megszokott felületekhez.
Mivel folyamatos a kommunikáció, ezért általában egymásra épülő, folytatásos, visszajelzések alapján más-más irányba haladó – pl. más a következő üzenet a levelünkből tovább kattintónak és más annak, aki meg se nyitotta – kampányokat kell összerakni. Ma már lehet ezt automatizálni, előre beállítani és időzíteni minden részét. Miért is ne egyszerűsítenéd ezzel a marketingre fordított munkaidőt?
Addig nem is tudod, hogy mit ér a kommunikációd, amíg nem méred. Ehhez beépített statisztikáknak kell a rendelkezésedre állnia, amelyek automatikusan mutatják meg kampányaid sikerességét, avagy sikertelenségét. Viszont jó hír, hogy a megfelelő online marketing asszisztenssel lehetőséged nyílik a további mérésekre, amelyeket Te magad szerkeszthetsz bele e-mail-jeidbe. Így például összerakhatsz online kérdőíveket, és ezeknek a kitöltéséről, összesítéséről jelentés készül, illetve lehetővé válik, hogy a kitöltés alapján szegmentáld a csoportot és a kampányodat akár több különböző szálon futtasd tovább, attól függően, hogy mely kérdésekre, milyen válasz érkezett. A hab a tortán, hogy akár saját weblapodra, vagy egy landing page-re mutató hivatkozások alapján (kattintások száma, ideje) még a látogatottságod növekedését is befolyásolhatod és mérheted!
Ma már nem elég az online jelenlét, az e-mail marketing önmagában! Mindig szükséges bekapcsolni hozzá más kommunikációs csatornákat! Ezért olyan kiküldő rendszert válassz, amely képes az sms kampányok lebonyolítására is, szerkesztheted és tárolhatod benne offline üzeneteidet és támogatja a telemarketinget!
Ezt is lehet még fokozni! Sok olyan „apróságot” találhatsz egy komplex rendszerben, ami megmutatja, hogy az eddig használt 5-6 alkalmazás helyett, végre egy helyen leszel képes dolgozni! Hiszen a kampánynapló, a nyereménysorsolás, vagy az értékesítési hálózatokat támogató funkciók mind a gyakorlati marketinget támogatják.
Végül pedig olyan rendszert válassz, amely folyamatosan fejlődik! Tehát áll mögötte egy csapat, nyomon követheted a változásokat és ebben segítenek is neked, akár online, akár offline support-tal!