Poroljuk le ezt a részét az online marketing stratégiának. Mert ugye, van olyanod? Ugye az online stratégia illeszkedik a teljes marketing stratégiába? Ugye nem hagyod magára az online-t, használsz egyéb eszközöket, csatornákat is?
Szóval messzebbről indulunk, de ígérem, rávilágítok a főbb mérföldkövekre, hogy legyen egy vázlat, aminek a mentén érdemes Tervezni. A cél, hogy felülről rá tudjunk nézni arra, milyen összefüggésekben érdemes gondolkodni.
Mert igenis, tervezni kell! Mely iparágban, milyen versenytársak mellett, milyen termék/szolgáltatás portfolióval, kiknek, milyen csatornákban, mely eszközökkel – kommunikációs, értékesítési egyaránt – milyen árfekvéssel és így tovább. Ezeken bizony végig kell menni, legalább azért, hogy bebizonyítsd magadnak, van értelme annak, amit csinálsz.
A csatornák, eszközök között az online az egyik halmaz és azon belül is egy elem az e-mail marketing. Az online jelenléthez ma már illik készíteni egy külön koncepciót! Miért vagyok fent, milyen formában? Mit akarok a weblapommal, miért regisztrálok közösségi oldalakra, kiknek írok blogot, hogyan alakítom a keresőmarketinget? Az e-mail marketing is ennek mentén kap értelmet.
Főbb célok az e-mail marketinghez:
A weblapomon regisztráltakkal tartani akarom a kapcsolatot, informálok. Folyamatos impulzust akarok adni nekik, hogy a fejükben legyek, ha szükségük van a termékemre, szolgáltatásomra, eszükbe jussak. (termékbemutatók, akciók, meghívók, érdekes esetek, iparági hírek, stb.)
Bármilyen „szerzett” adatbázis tagjainak fel akarom kelteni az érdeklődését, be akarok mutatkozni, a kegyeikbe szeretnék férkőzni, kvázi teljesen kívülről érkezve.
Saját adatbázist építek, csiszolok. Számítok arra, hogy továbbküldik az e-mail-em, hogy az abban leírtak multiplikálódva egyre többeket érdekelnek majd.
El akarok adni valamit! Fajsúlyos feladat, nagyon jól célzott és megírt levelekkel lehetséges, hogy elvezesd az ügyfeled a „Megrendelem” gombig és ott konverziós sikert érj el.
Az online „lét” természetessége olyannyira terjed, hogy ma már a kezdő felhasználók is megkülönböztetnek egy hírlevelet, egy névnapi köszöntést és egy értékesítési dm-levelet. Érdemes tehát nem „bántani” a hírlevél koncepciót konkrét értékesítéssel, de ettől még megszerkeszthető egy névnapi figyelmesség úgy, hogy legyen benne vásárlásra invitálás. Például korábban kiküldve, mint a jeles nap és az ünnepelt kedvezményes áron, vagy többletszolgáltatással meglepetést okozhat magának, családjának.
Legyen tehát idő arra, hogy átnézzük az elképzeléseket, célokat, koncepciót, stratégiát! Nem az a lényeg, hogy minek hívjuk, hanem hogy képesek legyünk összefüggéseiben, egymást erősítve rendszerezni a marketing eszközöket!
Válassz hozzá olyan marketing rendszert, amivel meg is tudod valósítani a haditervet! Nézd meg ezt, ezzel menni fog? Írd meg itt, kíváncsi vagyok rá!