Ezernyi szempontnak kell megfelelni, ha olyan e-mail kampányt szeretnénk, amely hatékony és összességében pozitívan hat a bevételeinkre. Mégis, az egyik legfontosabb, és amelyet nehéz automatizálni, az a szövegírás.
A Tisztelt Uram / Hölgyem kezdetű udvariaskodások és a termék-ár felsorolásból álló „értesítők” között lakik az aranyút. Igenis lehessen érezni, hogy egy olyan személy áll a levél mögött,
- akinek van stílusa
- akin érezni lehet, hogy fontos számára, amiről ír
- aki képes humort vinni az üzleti ügyekbe is
- aki bizonyos mértékig szórakoztató
- aki nem tukmál, hanem érvel
A betűk sorát pedig mindenképpen fel kell dobni vizuális elemekkel. Kép, videó, hangfelvételek, grafikonok, ppt anyagok, letölthető kiegészítők, átlinkelések. A lényeg, hogy kapcsolódjon, akár az üzleti vonatkozáshoz, akár a szöveg hangulatához, de feltétlenül segítse elő a befogadást.
Tehát szakítsunk időt a szöveg formázására, érlelésére. Ha csak a sablon jön elő belőlünk, akkor inkább írjunk vázlatot arról, hogy mi lenne a jó tartalom és később álljunk neki az írásnak!