Hűű.
Ma olvastam egy hirdetést - az egyik kvázi versenytárs hírlevelében keres marketing asszisztenst.
Lenyűgöző lehetőségek, munka Afrikától, Brazíliáig, hol egy rendezvény Los Angeles-ben, hol kapcsolatfelvétel Mexikóban. Természetesen gyakorlott angol nyelvtudása van, munkaidőn kívül is rendelkezésre áll, ha épp úgy alakul hétvégén éjszaka is. Ma még amatőr bizonyos dolgokban, ellenben másnapra – miután kiolvasott egy angol nyelvű könyvet, vagy a cég által évek alatt összegyűjtött milliós értékű marketing szakkönyvtárat – máris szakértőként kell eladnia magát. Természetesen legjobb lenne, ha ingyen dolgozna – a szerző bevallottan megtenné, ha önmagánál kaphatna állást – de azért az első három hónap alatt, lesz fizetés, igaz „nem sok”.
Hm.
A keresés másként. Egy országosan ismert, sok cd-s kis- és középvállalatok marketing varázslásával foglalkozó szakember lehetőséget biztosít a vele kapcsolatba kerülő marketing / e-mail marketing rendszert fejlesztő cégnek, hogy adatbázisára kiküldjön róla információs anyagot. A hírlevelek azonban az egyik iparági versenytárs rendszerével kerülnek kiküldésre, és ezt minden levélben jelzi is a szakértő.
Hm2.
Mi lenne, ha rámennénk a mindkét fél számára nyertes és tiszta szituációkra és nem csak beszélnénk arról, hogy milyen jó a visszatérő vevő, az elégedett vásárló?! Legyen szó egy tréningről, cd-ről, vagy arról, hogy 3 hónap után, mint próbaidős „megveszem”, elfogadom a céget, a vezetőt, a cégkultúrát.
Persze tudom, működik, addig meg minek változtatni? El lehet menni, mondta egyszer valaki, mert magabiztos volt és hát Győzike is mennyi nézőt generált…
Hm3 a megoldás. Csak kicsit kell fentiekhez hozzátenni és akkor máris más a szituáció:
Első példa. Szuper szakmai fejlődési lehetőség, normális szakmai alázat – nem a vezető, hanem a szakma felé – és cserébe megbecsülés, szakmai útmutatás a csapattól. Így sokkal inkább lenne kedvem az egyetem után beállni inasnak! De ha már az elején sz@rba se vesznek, mert örüljek, hogy közös levegőt szívhatok a Mesterrel – nos, ezt tényleg csak az kajálja be, aki éhes és addig marad majd, amíg van kaja az asztalon. De a sok tudással a tarsolyban, biztos nem ez a cél, igaz?!
Második példa. Fiúk, nekem szerződésesem van Z rendszerrel, tehát ha ki is küldöm az anyagotokat, jó, ha tudjátok, hogy az ügyfeleim felé ezt egyértelműen kommunikálom, reklámozom, sőt, talán a rajtam keresztül eladott rendszerekből még részesedést is kapok! Nos, ennek tükrében szeretnétek-e az együttműködést, azt hiszem, ez így korrekt, hogy elmondtam, ugye? Igen, Partner és így még inkább megbízunk Benned és lehet, hogy megvesszük a következő előadásodat is!
Gyönyörű szép világ az online marketing világában!