Ez egy olyan kérdés, amellyel sokat találkozhatunk mindennapi életünkben. Mert mi vár minket egy párkapcsolati szakítás, egy lejátszott tétmérkőzés, vagy életünk földi befejezése után? Talán sosem tudjuk ezt biztosan, talán minden leélt évtized után másként vélekedünk majd a témáról. Ami viszont biztos, hogy egy kampány, egy e-mail sorozat ügyében előre tudjuk tervezni, milyen utókövetést akarunk megvalósítani.
Természetes, hogy a beérkező válaszok, kérdések, észrevételek feldolgozásra kerüljenek! Beszélgessünk, kommunikáljunk, reagáljunk!
Nagyon fontos, ha felmérést készítettünk online kérdőívvel, akkor a kitöltők köszönjük meg az együttműködést és a későbbiekben hivatkozzunk bátran bizonyos aktivitásoknál, hogy mindez nem jöhetett volna létre, ha hűséges fogyasztóink nem segítenek minket véleményükkel.
Vezessünk adatbázist arról, hogy ki írt nekünk! Ha statisztikát szeretnénk az interaktivitásról, fel kell ismerjük a legkommunikatív fogyasztókat.
Tulajdonképpen egy CRM rendszernek, vagy akár egy egyszerű excel táblának is alapvető feladata, hogy lássuk, mely ügyféllel, mikor, hányszor és milyen szituációban kommunikáltunk.
Vizsgáljuk meg a visszaérkező impulzusok alapján, hogy képezhetünk-e újabb célcsoportokat, át kell-e helyeznünk egyes személyeket más szegmensekbe.
A legfontosabb persze az, hogy a visszajelzések alapján tegyünk lépéseket, dolgozzuk fel az információkat! Legyen hatása annak, hogy adatok, vélemények kerültek a birtokunkba, érezzük mi is, hogy van értelme a kampányolásnak – bővül, vagy minőségében mélyül az adatbázisunk, elkötelezettebb ügyfeleket látunk, növeljük az interaktivitást – és persze fontos, hogy olvasóink is érezzék, törődünk velük, kiszolgáljuk őket, figyelünk rájuk!