HTML

LadyBird, a szexi marketing asszisztens

LadyBird, a szexi marketinges kalandjai a marketing, kommunikáció és értékesítés tengerén. A hullámok az online marketingről, e-mail kampányokról, sms kampányokról, online piackutatásról, értékesítés és telemarketing támogatásról és sok aktuális marketinget, és kommunikációt felölelő témáról csapkodnak.

Friss topikok

Az adatbázisok minősége és az e-mail marketing hatékonysága

2010.09.07. 19:00 www.ladybird.hu

Már az elején elbukhat az e-mail marketing kampány, a hírleveles rendszer működtetése, ha nem megfelelően ismert és csoportosított az adatbázisban szereplő ügyfelek, potenciális ügyfelek listája. Mert ugyan ruha után érdeklődik egy 15 éves tini és egy 45 éves üzletasszony is, de a két halmaz egy elég kis keresztmetszeten találkozik, és ott tudunk csak olyan tartalmat szerkeszteni, amely mindkettejüknek érdekes.

Tehát, ha birtokunkban vannak már az adatok, akkor nézzük át, hogy melyek ezek, mit tudunk használni belőlük. Ha hiány mutatkozik, pótoljuk, fejlesszük a bázist. Ha nincsenek, és éppen most építünk listákat, akkor határozzuk meg, hogy melyek azok az adatok, amelyek mindenképpen szükségesek a további kommunikáció során! Minden más adatot a kapcsolat során el tudunk kérni, tudjuk mélyíteni az adatbázist.

Amikor az alapadatokat sikerült beszerezni, már készíthetünk szegmentált listákat. Egy weboldalon belül is más-más attitűddel, hozzáállással, viselkedéssel, neveltetéssel rendelkező látogatók mászkálnak. Akik letöltenek egy pdf-et, jobban elkötelezettek a téma iránt, mint akik átfutnak az oldalon. Akik csak a friss híreket olvassák el, más érdeklődéssel rendelkeznek, mint akik konkrét rovatokat, termékeket látogatnak meg.

Ma már nem elég, ha valakinek az alapvető szoció-demográfiai adatait tudjuk. Sőt, sokszor ezeket nem is érjük el. Sokkal inkább a viselkedése, az általa használt, látogatott dolgok alapján kerül be egy-egy csoportba és így tudunk mi is megfelelő szöveget, képet, videót, megszólítást, stb. kreálni neki.

Jó példa, amikor kiküldesz egy online kérdőívet – cserébe felajánlasz valamilyen extra lehetőséget – és a válaszok alapján fűzöd tovább a kapcsolatodat az adott ügyfelekkel. Így aztán ellenséges, együttműködő, érdeklődő csoportok is születhetnek, de a lényeg, hogy a Te kezedbe kerül az irányítás, mert a második, harmadik, sokadik e-mailedet már a válaszoknak megfelelően tudod megírni!

Szerezz be olyan online marketing rendszert, amiben például a válaszok alapján tudod előre, automatikusan beállítani a következő levél tartalmát, kiküldését, egyéb részleteit!

Szólj hozzá!

Címkék: adatbázis célcsoport e mail marketing szegmentálás marketing rendszer e mail kampány

A bejegyzés trackback címe:

http://szeximarketinges.blog.hu/api/trackback/id/tr982278470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.