A marketinges kiválasztásában fontos kérdés, hogy megismerjük gondolkodását. Kiváltképpen az e-mail marketing, sms kampányok, online kommunikáció területén. Ezért LadyBird számára új kihívás érkezett a felvételi beszélgetés során:
Kedves LadyBird, 10 pontban foglalja össze, hogy milyen szempontokat érdemes figyelembe venni, ha e-mail marketingbe kezdünk!
- Kik a mi érdeklődőink, olvasóink, vevőink? Kik használják a terméket, a szolgáltatást?
- Fontos, hogy miért használják, mi a motivációjuk, miért viselkednek így, és hogy mi az összefüggés a saját termék/szolgáltatás, az ügyfelek viselkedése és a kommunikációs cél között.
- Ha ezt felmértük, már sokkal közelebb vagyunk ahhoz, hogy miről is érdemes nekik írni. Tehát csoportosítsuk őket a viselkedésük, gondolataik, mindennapi szokásaik alapján! (és a szokásos kor, élőhely, stb)
- Válasszunk témákat, stílusokat, hangvételt, határozzuk meg, hogy melyek lesznek a következő hetek anyagai!
- Mindegyik csoportnak szerkesszünk külön, legyen más a színvilág, a megszólítás, a képek!
- A tárgy keltse fel az érdeklődést, ne legyen sablonos, az első 5 mondat jól ragadja meg a figyelmet, a szöveg logikai kapcsolatai áttekinthetőek legyenek és ennek megfelelően tagoltak. Humor és önirónia a kellő helyen és kerüljük a száraz szakmaiságot!
- Ne felejtsük a linkeket, hivatkozásokat kódolni, a landing oldalt rendbe tenni – az érkezőt vezessük végig a „megrendelés/cél útján”, legyen érdekes tartalom!
- Teszteljünk a kiküldés előtt, csináljunk check-listát a fentiekből és menjünk végig rajta!
- Statisztikák, kódok, megnyitás, olvasás, linkhasználat. Legyünk tisztában azzal, hogy a megnyitásokat nehéz ténylegesen nyomon követni, jobb a tartalomban elhelyezett kódokra, linkekre, landing oldal látogatási forrásokra támaszkodni. (ez utóbbi sokszor csak a levelezőrendszerek jelzéséig jut)
- Értékelés, követés. Pénzügyi – kiadás, bevétel. Volt-e fejlesztés, játék, nyeremény, stb. és milyen megrendelés jött be. Milyen reakció érkeztek, érkeztek-e? Legyen követő aktivitás – e-mail, sms, telefon, kérdőív, játék, stb. Több akció után nézzük meg, milyenek az eredmények, nyúljunk bele részletekbe – max 1-2 változás – és így folytassuk!
10+1. Önmagában az e-mail marketing nem fog csodát hozni holnapra! Szükséges a tervezés, összehangolni más eszközökkel – online, offline – és ezzel megteremteni a lehetőséget, hogy több csatornán keresztül, más-más szituációkban érjük el a potenciális ügyfeleket, adjuk nekik az impulzust. Ha így teszünk, a hírlevél nem egy spam/vagy törlendő anyag lesz, hanem a fejben már motoszkáló „kisördögöt” kelti életre és ad neki eszközt (útvonalat), hogy ördögi tervét (megrendelés, költés) valóra váltsa!
Keltsd életre a kisördögöt itt: